Mittlärande 2015

Avslutar mitt andra år på Mittlärande uppe på Södra berget i Sundsvall. En underbar utsikt och en inbjudande miljö, minst sagt.

I år har jag pratat (och ska prata) om Digitaliseringsprocesser på Skönsmons skola. Jag tar upp saker som Digitalkunskap som eget ämne, IT-fritids, samarbete inom skolan och spelmekanikens betydelse för lärande. Igår pratade jag dessutom för juryn, kameror och media om mitt arbete på skolan i samband med Guldtrappans besök i Sundsvall. Sundsvalls kommun är en av fem nominerade till detta fina pris. Hoppas jag kunde ge en nyanserad syn på lärande i regionen. Spännande var det.

Funderar över vad det kan bli för upplägg nästa år, för delta som föreläsare kommer jag säkert göra.

Men nu ska IT-dagen börja planeras.

Kommentera

