Guldäpplet 2014

Jag fick nyligen reda på att jag är nominerad till Guldäpplet 2014, det finaste pris man kan få inom mitt arbetsområde. Jag känner mig givetvis smickrad över nomineringen och ser det som ett kvitto på att jag är på väg åt rätt håll.

Guldäpplet är ett lärarstipendium. Guldäpplet utdelas årligen till en eller flera lärare som förnyat lärandet med stöd av IT i egen undervisning och som inspirerat elever och kollegor i ett lokalt, kommunalt och gärna även nationellt verksamhetsfält.

Guldäpplejuryns Särskilda Pris delas ut till en eller flera personer som har uträttat långvariga, betydelsefulla insatser för främjande av lärande med stöd av it och medier. (http://www.diu.se/guldapple/)

Nomineringen ger mig massor av inspiration till att göra ett bra arbete kommande läsår. Just nu är jag pappaledig men återgår snart i tjänst igen. En tjänst som ser lite annorlunda ut mot för tidigare. Jag kommer att ha Digitalkunskap, efter en kursplan som jag själv snickrat ihop med stöd av Karin Nygårds idéer. Samtliga elever i åk.1-6 på Skönsmons skola kommer att ha det som ett stående inslag på schemat, varje vecka. Det innebär att jag kommer att möta närmare 350 elever/veckan. Spännande utmaning som jag tror mycket på.

Dessutom så ser jag mycket framemot mitt och Lisa Sällvins samarbete kring #barnhack. Elever i åk 1-2 kommer att få pröva på att programmera på fritidstid. 

Mycket är på gång, allt kan jag inte skriva om än men kul ska det bli!

 

 

Kommentera

