Tankar inför läsåret 2014/15

Jag gick precis på semester, mentalt så har jag nog aldrig semester.

Mycket kul händer till hösten.

  • Skönsmons skola tar en ny profil, hur det ska se ut är ännu inte klart men inriktningen blir IT på något vis.
  • IT-fritids
  • Barnhack
  • Skolans val för alla elever, vid sidan av elevens val, blir Digitalkunskap. 30 minuter i veckan för samtliga elever.
  • Showcaseskola för SMART-Board
  • MittLärande2015
  • Internetdagarna 2015
  • SETT 2015
  • BETT 2015

Skolans resa fortsätter, vi fortsätter vår utveckling och fortsätter att vara ledande i området. Mycket intressant händer inom området.   IT-fritids är något spännande som jag tror mycket på. Skolans fritidsbarn kommer att få göra olika saker med IT-inritning på fritidstid. Vi kommer att inleda med att som första skola i norra delarna av Sverige (över halva riket) kunna erbjuda Barnhack för elever! Lisa Sällvin kommer att jobba med barnen med detta. Kommer att bli hur bra som helst!

Personligen kommer jag att arbeta heltid som IT-pedagog nästa läsår. Jag kommer dels att ha Digitalkunskap med samtliga elever på skolan varje vecka.  Utöver detta kommer jag att ha elevens val med något liknande. Troligtvis filmskapande. Förutom detta så kommer jag att arbeta handledande mot personal/elever, hjälpa till att hitta IT-lösningar och hålla i fortbildning. Någon dag i veckan kommer jag dessutom att ansvara för IT-fritids.

Skolan blir dessutom Showcaseskola för SMART-Board nästa läsår. Enda skolan norr om Stockholm. Jag kommer att ansvara för det arbetet, besök, utbildning osv. Peppen!

För övrigt så väntar en hel del roliga studiedagar, hoppas jag.

Kommentera

