SETT2014

Tre händelserika dagar går nu mot sitt slut. Jag ska försöka återberätta lite av mina virriga tankar av mina upplevelser.

Tisdag:

Jag och en annan kollega från skolan åkte ner till Stockholm på tisdag morgon. Framme på Centralstationen blev vi hämtade av Mona från Netsmart. Vi åkte tillsammans till Fagersjöskolan beläget i de södra delarna av Stockholm (?). Fagersjöskolan är en Showcaseskola för SMART-Board vilket är extra intressant då jag själv är intresserad av att göra Skönsmons skola till en sådan skola. Två lärare och fem elever visade oss sitt arbetssätt. Det var skönt att känna att vi redan gör mycket rätt och faktiskt har kommit längre på många delar. Vi blev väl omhändertagna och den största behållningen var nog att programmera tillsammans med eleverna. Direkt efter besöket så blev vi skjutsade av Mona till Årstaskolan (vilken service!). Där tog vi del av Årstaskolans TänkTankenTalkshow även kallad #TTE1. Det var spännande att se vilken miljö det är som de verkar i. Även givande att lyssna till mytomspunna lärare/ledare så som Martin Fernström, Josef Sahlin, Daniel Barker, Kristina Alexandersson och Edward Jensinger. Vi lämnade Årstaskolan fyllda av entusiasm och inspiration.

Onsdag:

Vi mötte upp fyra andra kollegor på Centralstationen och åkte sedan ut till SETT i Kista. Vi lyssnade till många intressanta föreläsare och knöt viktiga kontakter med företag på mässan. Kvällen avslutades med diskussioner ända in till midnatt.

Torsdag:

Upp tidigt och in till SETT för en sista dag på mässan. Höjdpunkterna med dagen är svåra att precisera då alla föreläsningar höll yppersta klass. Jag bär med mig organisationstänk, informationstänk och en intressant öppning.

Tre otroligt givande dagar och jag ser redan framåt mot SETT15 men jag hoppas får vara med om annat roligt arbetsrelaterat innan dess!

Kommentera

